söndag 25 april 2010

Opererad

Då sitter man här stel, svulle och öm. Operationen gick bra säger dom. Det var en lång dag i Göteborg och Crille agerade chaufför. Kl 12 stegade jag in på IFK-kliniken och 14.30 blev jag sövd, då hade jag passat på att sova i min säng i en och en halv timme så jag var väl inte nervös direkt.
Dom slipade lite ledytor, tog bort nån slemsäck och rensade runt massa senor. Den största skräcken är ju att dom ska öppna och inte hitta något som är fel men så blev det inte. Dom rensade bort massa skräp som skulle vara anledning till min värk.
Resan hem var inte så kul men gick ganska bra. Första dagen hemma var jag nog lite för tuff och var uppe en hel del, på kryckor, och det resulterade i att jag svullnade väldigt mycket. Högläge fick det bli hela den kvällen. Igår åkte familjen på marknad så då låg jag med benet högt i stort sett hela dagen och då gick det riktigt bra. Jag har stödförband på för att motverka svullnad och det skulle man ta bort efter 2-3 dagar så det ryker nog idag, ska vänta några timmar bara för att se hur det beter sig.
Måste försöka att duscha idag på något vis. Helst utan att blöta ner knät då...
Tur att man har en familj som ställer upp på en när man är halvt-handikappad ett tag! Älskar dom!
/Fredda

Inga kommentarer: