torsdag 20 september 2012

Dagens grin

Idag skulle jag sätta kakel i ett helt badrum själv. Ett ganska mastigt uppdrag men jag var taggad på uppgiften. På väg dit, jobbet var ca tre mil bort, så twittrade jag till och med orden "In Da Zone". En mil kvar så dör bilen. Kamremmen var av. En blandning av depression och panik infinner sig. Dagens arbete var tvunget att utföras idag. Andra yrkesgrupper var inbokade imorgon.
Jag ringde min kollega som bokade om sin dag och kom med bogserlina och drog mig sista milen till min arbetsplats. Det såg nog riktigt seriöst ut när jag kom i släptåg av en annan bil.
Vi hjälptes åt och fick upp kaklet och sedan vart det att hämta en biltransportkärra och få hem bilen på.
Nu står den på verkstaden och jag hämtade mina barn (och lite kompisar) i tid på dagis och fritids.
En rätt körig dag men den slutade ju bra iaf.
/FR3DDA

Inga kommentarer: