torsdag 18 mars 2021

Slöjdlärare nuförtiden

 Sist jag pratade om jobb så jobbade jag som snickare. Det har jag gjort länge. Men sen började kroppen säga ifrån, inte mycket men nacken kändes ont ibland och ena axeln fungerade inte så bra hela tiden.

Jag fick då nys om ett jobb i Karlstad som slöjdlärare. Perfekt för jag gillar ju slöjd, allt från att sitta och tälja till att bygga en låda med super-passning. Jag sökte i allafall och fick det på studs. Första året hade jag årskurserna 3 - 9 men sen bytte jag skola och har nu mellanstadiet årskurs 3 - 6, dvs. mellanstadiet.

Det är väldigt givande att se hur barnen utvecklas inom ämnet. Det som förvånade mig var hur finmotoriken utvecklas i mellanstadieåldern. Jag tar åt mig lite av äran av deras motorik de kommer att ha som vuxen.

Alla tycker att det är roligt och de suger åt sig kunskap som en svamp. Och! Jag har hur kul som helst!

Med vänlig hälsning,

Slöjd-farbrorn

/FR3DDA

Inga kommentarer: