torsdag 21 mars 2013

Dagens gnäll

Detta gnäll handlar om min högra fot, eller i alla fall delar av den. Nämligen hälen.
Något måste ha hänt med den för cirka fem år sedan för jag får skavsår. Nästan hela tiden. I vilka skor som helst.

Tar jag en längre promenad så får jag oftast skavsår på min högra häl.
Någon expert på ämnet, vilket ämne det nu är, får gärna hjälpa mig.
Nu när jag börjat löpträna så blir ju problemet väldigt påtagligt. Det gör helt enkelt jävligt ont att springa med ett skavsår hur många Compeed man än har på!

Min plan är att vårda skavsåret jag har nu och vila tills det är helt läkt och sedan se till att aldrig mer få ett skavsår. Jag ska vårda mina fötter med krämer, filar och allt annat jag kan hitta. Jag ska köpa värstingstrumpor till löpturerna. Jag ska tejpa i förebyggande syfte.

Vad mer kan man göra?

På hyllan står nu: fotkräm, leukoplast och compeed. Faan om inte detta skulle gå nu!

/FR3DDA

Inga kommentarer: