måndag 25 mars 2013

I lurarna på en motionär

När jag springer så har jag hörlurar. Med undantag av när jag springer med någon då såklart. Tydligen är det inte socialt accepterat att inte höra när någon pratar med en bara för att man kör Panteras Cowboy from Hell på volym 11.
Dagens löppass, som man kan titta på HÄR, så provade jag att ha Sigge och Alex podcast i öronen. För er som inte har en aning om vilka Sigge Eklund eller Alex Schulman är så hittar man deras podcast på iTunes genom att klicka HÄR.
I vanliga fall har jag en låtlista som kort och gott heter Löp som brukar gå men idag hade jag alltså två snubbar som satt och pratade och det funkade väldigt dåligt, det funkade nog inte alls.
Man måste ju vara lite koncentrerad när man lyssnar på någon som pratar. Musik har jag ju mer för att bli lite peppad, på spellistan Löp så har jag musik som är lite hårdare än vad jag vanligtvis lyssnar på.
Tex. Five Finger Death Punch:


När jag dessutom sprang och lyssnade på Alex och Sigge så bröt ju Runkeeper-tjejen in varje kilometer för att berätta min tid och mitt tempo.
Nej i fortsättningen går jag tillbaka till gamla invanda spår. Spellistan Löp under löpningen och en podcast i badet efteråt.
/FR3DDA

Inga kommentarer: