tisdag 15 oktober 2013

Mitt viktminskningsrecept

Det stora målet med kost och träning är ju givetvis att må bättre men för att komma dit och för att överhuvudtaget kunna träna så var jag tvungen att gå ner i vikt. Rätt mycket. Jag har nu gått ner 20 kg med detta kostprogram. Stommen är gjord av Daniel Lundgren, en kompis som tävlar i bodybuilding. Om det är någon som kan kost så är det en bodybuilder.
Jag har ändrat lite sen för att det ska passa mig och min träning. Så här ser det ut i allafall:

kl 06.00 250g kvarg
kl 09.00 4 ägg, bara vitan och en proteinshake
kl 11.00 250g kvarg
kl 13.00 70g pasta och 200g färs/kött/fisk/fågel
kl 16.30 träning, efter träning proteinshake med lite kolhydrater
kl 18.00 70g pasta och 200g färs/kött/fisk/fågel
kl 21.00 250g kvarg

Detta har fungerat toppen för mig och jag har sällan varit hungrig och gått ned ca 1.5 kg per vecka. Kvarg har jag stundtals vart rätt trött på men det går ju att variera smaksättningen otroligt mycket.
En dag innehåller nog ungefär 1500-1700 kalorier och det har vart ett lagom underskott. Träningen har aldrig blivit lidande av energibrist så det har helt enkelt känts lagom.

Sen så brukar jag unna mig lite en dag i veckan. Det ska inte kännas pest och pina så man måste unna sig ibland för att hålla humöret uppe.

/FR3DDA

Inga kommentarer: