tisdag 22 oktober 2013

Resultat

En sak som jag ångrar litegrand är att jag inte fotograferade mig själv innan jag började mitt "nya, sunda liv". Det enda jag har är mängder med siffror. Datum, vikt, mått och tider. Jag har data så att vilken statistiker som hellst skulle bli grön av avund. Detta med statistik tror jag att många löpare är lite maniska med. Och detta med att notera vikt tror jag att många som vill gå ned i vikt är lite maniska med.
Jag satt och kollade lite i dessa listor. Den tredje mars i år vägde jag 100,5 kg och hade ett midjemått på 106 cm. Den artonde oktober vägde jag 79,7 kg och hade ett midjemått på 84 cm. Det är minus 20,8 kg på vågen och minus 22 cm runt midjan.
Är galet stolt över dessa siffror. Och då är jag egentligen ännu stoltare över mina löpresultat. Mitt första mål med löpningen var att springa Karlstads Stadslopp på under 50 minuter. Jag tog ut mig fullständigt och lyckades komma i mål på 47.51 dvs 4.44 minuter per kilometer. Idag sprang jag 15 kilometer i ett behagligt tempo och njöt av den fina hösten och när jag kom hem hade jag sprungit på 4.40 minuter per kilometer.
/FR3DDA

Inga kommentarer: