lördag 15 januari 2011

Brev om för snabb framfart

Igår fick vi ett brev. Till målsman för Isabelle. Det var om hennes skolstart i höst. Vart hon skulle gå och så.
Jag har ingen aning om vad Mörmo F-6 betyder men jag vet att det betyder att min lilla bebis håller på att bli jäkligt mycket större än vad jag har hunnit med att förstå.
Min frau sa lugnt och sansat att det låg ett brev på köksbordet när jag kom hem och direkt när jag fattade vad det var så blev det som en klump i halsen. Jag hinner inte med hennes framfart riktigt känner jag nu. Nyss sprang hon runt i en gåstol och nu ska hon börja skolan.
Isabelle och jag läste brevet tillsammans och hon blev överlycklig över att hon skulle gå på Mörmoskolan. Jag tror inte att hon vet vart Mörmoskolan ligger ens men det spelade ingen roll just då. Hon verkar se fram emot att sluta på dagis och få börja i skolan och det är kul.
Jag ser fram emot hennes första skoldag. Jag vet redan nu hur hennes ögon kommer att lysa på det där sättet som bara hennes ögon kan.
/Fredda

Inga kommentarer: