lördag 4 januari 2014

En vanlig dag

Nu har det vart långledigt och jul och då är det svårt att hålla en bra kost tycker jag. Bara det att man är borta mycket försvårar ju det avsevärt.

Jag mår verkligen bäst när jag äter nyttigt och regelbundet.

Nu är jag i alla fall tillbaka i mina gamla vanor och försöker att äta efter devisen att bra mat behöver ingen innehållsförteckning. Ät rent helt enkelt. Eat Clean.

Tänkte dela med mig hur en vanlig dag ser ut.
kl 06: 250g kvarg. Just nu har jag fastnat för Lindahls jordgubbskvarg men annars brukar jag äta Ica Basic Kvarg som jag blandar i Fun Light Stevia.
kl 09: två kokta ägg och en protein-shake.
kl 11: 250g kvarg.
kl 13: kyckling/fisk/färs/kött med pasta eller ris och massa grönsaker.
kl 17: oftast har jag tränat nu och kör en protein-shake som jag blandat i lite Malto i.
kl 18: kyckling/fisk/färs/kött med pasta eller ris och massa grönsaker.
kl 21: 250g kvarg och ofta en god kopp te.

Så ser alltså en vanlig dag ut. Ibland tränar jag på förmiddagen och då får man stuva om lite. Jag är sällan ordentlig hungrig så det här fungerar toppen för mig.

/FR3DDA

Inga kommentarer: