onsdag 1 januari 2014

Träningsupplägg löpning

Jag sitter och börjar det nya året med att leta efter träningsupplägg för min löpning. Hela nätet är ju fyllt av dem. Jag är nog mest inne på att köra efter ett från Runkeeper.

Egentligen hade jag inte tänkt att träna efter ett schema förrän till våren någon gång men det är ju som vår ute, eller höst kanske…

Jag vettetusan hur jag ska köra bara. Det lutar åt att köra efter ett schema som målet är att klara milen på 45 minuter inom tre månader. Då har jag tid på mig att komma ner till 40 minuter innan Karlstads Stadslopp. Jag klarar nog 45 minuter redan nu så det är lagom nivå att hålla igång på och samtidigt hålla sig skadefri tänkte jag. Jag har lite känningar i min ena höft och jag är på gränsen till ett "löparknä" men det håller jag i schack med stretchning några gånger per dag. Ja ni hör ju, man är ingen ungdom längre.

Nu ska jag ta och uppdatera min hemsida lite. För er som vill se så är det på www.jochnick.com som ni ska titta.

God fortsättning på det nya året!

/FR3DDA

Inga kommentarer: