onsdag 29 december 2010

Detta bloggande...

...får mig att få en aning prestationsångest faktiskt. Bara sådär mycket så att det känns bra, så att det peppar mig. Jag har haft några bloggar genom åren men ingen seriös som jag har velat något med. Den här är seriös och jag vill något med den. Jag vill kunna skriva så att människor tycker att det jag skriver är intressant och underhållande.
Jag har börjat läsa mycket bloggar nu och har insett hur mycket otroligt duktiga bloggare det finns. Det är inte lätt att synas bland allt brus. Jag vet inte riktigt hur man ska göra för att stå ut men sakta börjar jag inse att det inte går att krysta fram en trogen läsarskara. Skriver jag inte som jag skriver så kommer det att lysa igenom och då tror jag att läsarna försvinner. Såpass smart är den genomsnitlige bloggläsaren.
Jag har alltid skrivit mycket men aldrig så här mycket och det är kul. Jag surfar på nätet och letar uppslag för inlägg i bloggen. Jag får nästan panik om jag inte har nåt utkast eller ens en idé på gång.
Det är synd att jag inte tog bloggandet på allvar första gången jag startade en blogg, det borde ha varit ungefär samtidigt som Henrik Dorsin tappade sin lugg.
/Fredda

Inga kommentarer: