söndag 26 december 2010

Grannsamverkan

Jag har en granne som en gång i urminnestider sa till granne nr 2 att dämpa sig lite eller nåt sånt, jag vet inte hela historien men detta utspelade sig för en herrans massa år sedan. Efter detta så började han få en jäkla massa saker i posten. Tänk er alla erbjudanden ni får med posten, allt från tidningar till kalsonger och rakhyvlar. Allt detta var det "någon" som svarade på åt honom. I början fick han flera försändelser per dag. Nu, massor av år senare, är det bara någon i veckan som han måste ta han om. Det mest komiska med detta är att granne nr 2 har flyttat för ca 2 år sedan.
Han kan inte göra annat än att ringa och säga: -"Det var inte jag som har beställt en årsranson av äppelcidervinägerkapslar i mitt namn". Det får han göra varje gång och sedan fixa med nån sorts retur av levererade varor. Oftast hinner han ju bara få någon sorts orderbekräftelse innan han avstyr det hela. Han kan inte polisanmäla någon för inte ens han är 100% säker på att det är granne nr 2 även om det hela startade just när dom hade en liten incident och jag kan intyga att granne nr 2 var en väldigt märklig figur.
/Fredda

Inga kommentarer: