torsdag 9 december 2010

Varför?

Jag glömde bort ett möte förra veckan och kunden ringde mig 15 minuter efter avtalad tid och frågade om jag hade glömt bort henne. Jag erkände lite skamset men sa att jag åker på en gång och är där om max 10 minuter. Det konstiga var att jag var väldigt medveten om att det tar minst 20 minuter att åka dit, det är om det är helt trafikfritt och grönt ljus hela vägen. Varför gör man så?
Läste i en annan blogg om en tjej som trillade och slog sig ganska bra. Ändå säger hon till förbipasserande, som undrar hur det gick, att det gick bra. Är det pinsamt att ramla eller varför gör man så?
Det mest klassiska är väl när det ringer i telefonen sent på kvällen eller rent av på natten. Den som ringer frågar: "Sov du?" Svaret blir i 9 fall av 10 "Nej." Varför säger man så?
/Fredda

Inga kommentarer: