måndag 8 april 2013

Helgen som var.

Vi inledde helgen med att åka till Mariebergsskogen på lördag förmiddag. Jag hade glömt hur mycket jag älskar det stället. Barnen stortrivdes också. Tomas och Alizia var med och barnen lekte för fullt medan jag och Tomas njöt i solen.

Igår hade jag och Isabelle en spännande löprunda må ni tro! Jag kanske överdriver lite här men det var nästan spännande i alla fall. HÄR är en länk till rundan. Den skulle egentligen bli 10km lång men landade inte ens på 8km på grund av en vresig älg!

Vi blev varnade av folk vi mötte att det var en sur älg längre fram som bland annat hade gjort en rusning mot en cyklist bara någon minut innan. Kul!, tänkte jag innan jag blev en förståndig pappa som satte min dotters säkerhet före chansen att få se en arg älg. Så vi vände och sprang en annan sväng.

Så ni som springer, går eller cyklar efter älven på gamla Skoghallsvägen, håll ögonen öppna efter arga älgar. Den är säkert snäll nu men man kan ju se sig för i alla fall.

Sen avslutade vi den dagen med nachos hos Jeanette och Magnus. Det var ju gott som tusan men satte min plan att inte äta så mycket kolhydrater på kvällen lite ur spel men det är ju bara att ta nya tag idag!

/FR3DDA

Inga kommentarer: