måndag 29 april 2013

Kvarg som mellanmål

Jag håller ju som bekant på att gå ned i vikt. Jag aktar mig väldigt noga för att säga/skriva "försöker gå ner i vikt" för det är ju inte det jag gör. Jag försöker inte, jag gör! Positivt tänkande!
Mitt mellanmål består rätt ofta av den märkliga produkten kvarg. Jag kör på ICA Basic kvarg, där får man ett halvkilo för en guldpeng.
Detta är det enda livsmedel som faktiskt känns som att det växer i munnen på mig. Nu har jag börjat att slå i en skvätt Fun Light av smaken apelsin och det gör det drägligt men inte mer.
Jag hoppas verkligen att jag vänjer mig snart!
/FR3DDA
PS. Den uppmärksamme märker att produkterna bredvid kvargen är Riddeheims ölkorv. Ja säger jag, det är bra protein! Det är så att jag unnar mig saker ibland också ser ni, det är bra så att man inte tappar sugen. DS.

Inga kommentarer: