måndag 7 januari 2013

Förvandling från duschare till badare.

Många tror att det finns katt människor och hundmänniskor i världen, dessa två sorter enbart, allt annat är sekundärt. Modern forskning kommer att visa att detta är fel.
Det finns bara två sorters människor, inget snack om det. Ras, kön, politik, längd, allt sånt är sekundärt. De två sorterna är badmänniskor och duschmänniskor.
Jag har i hela mitt liv vart en duschmänniska. Jag har till och med sett ner på badandet. Inte på människorna men på själva aktiviteten. Att ligga där i värmen. Det tar tid och det kanske inte är det mest hygieniska rengöringssättet av en mäniskokropp.
Vårt badkar har det badats barn i och jag själv har kanske gett det ett besök när jag vart kraftigt förkyld. Annars har det stått tomt.
Men jag håller på att bli konverterad. Jag håller på att bli beroende av att bada.
De sista dagarna har jag haft något som kallas falsk ischias, vilket inte är något jag går in på här men HÄR är en googlesökning. Detta blir bättre av värme. Perfekt! Nu har jag haft en anledning att bada inte bara en gång om dagen, utan två!
I morse tog jag en löptur och efteråt vart det ju ett bad och jag undrar om jag inte tar ett bad lite senare i kväll också.
Själva badandet ackompanjeras i regel av podcaster av diverse sorter. Oftast:

Alex & Sigges Podcast (Spotify) / Alex & Sigges Podcast (iTunes)

Eller kanske:
Filip & Fredrik (Spotify) / Filip & Fredrik (iTunes)

Ibland:
Värvet (iTunes), denna hänger mycket på vem avsnittets gäst är.

Min nya profilbild från facebook, twitter, bloggen och Google är givetvis tagen i badet:

Så vi får se vart detta bär. Jag tror, och hoppas, att detta är ett steg i att jag håller på att förvandlas till en mer livsnjutande människa än jag har vart förut.
Bada på!
/FR3DDA





Inga kommentarer: