lördag 5 januari 2013

På gränsen till autist

Ja jag är nog lite på gränsen. Jag vill alltså inte förminska de som är sjuka på riktigt men autister mår ju bäst om allt är "som vanligt" och precis så är det för mig. Idag plockade vi bort julgranen. Jag gillar jul som tusan med allt mys och pynt men jäklar vad skönt det är när allt blir precis som vanligt igen.
Det är samma med julledigheten. Den är ju extremt skön och varmt välkommen men ack så skönt det är när rutinerna drar igång igen.
Detta är ingen egenskap jag är speciellt stolt över. Jag skulle ju vilja vara lite mer spontan och mer "rockstjärna". Ta dagen som den kommer.
Jag säger inte att jag är en planeringsmänniska, för det är jag absolut inte. Jag kan inte planera. Jag är en rutinmänniska.
Inte på det viset att jag mår dåligt när rutinerna bryts utan på det viset att jag mår bra när rutinerna återställs.

/FR3DDA

Inga kommentarer: