torsdag 17 januari 2013

Uppföljning av nyårslöftet igen

Idag var det en vecka sedan jag vägde in mig sist så det var bara att ta tjuren vid vågen och hoppa på.

Ett halvt kilo ner på en vecka. Stor besvikelse. Jag vet att det är ju nedåt i alla fall. Men ett halvt kilo är ju ingenting!

Nej nu blir det tuffa tag. Jag har haft fredagar som "ätar-dagar" och det kanske jag inte ska sluta med men de ska begränsas hårt. Det har till exempel vart enda dagen då jag druckit alkohol men det är det slut med nu. Sen blir jag ju missbrukare så fort det ställs fram chips. Jag äter tills det tar slut helt enkelt. Kan inte hejda mig men det löser jag genom att köpa mindre. Köper en sådan där minipåse till mig som man köper till barnen ibland.

Extra ledsamt vart detta då jag plågade mig med löpning i tio minusgrader igår...

Nya tag!
/FR3DDA

Inga kommentarer: