fredag 11 januari 2013

Uppföljning av nyårslöften

HÄR bloggades, och lovades, det vitt och brett om nyårslöften så det är väl dags för en uppföljning.
Jag går bara in på vikten och det sunda levernet för det är det enda konkreta och det enda som jag kan ha en åsikt om. De andra punkterna lämnar jag till andra men det känns bra.
Igår var det en vecka sedan jag vägde in mig på 100.5 kg. Igår hade jag gått ned 2.6 kg vilket jag tycker är fullt godkänt. Minst ett kilo i veckan vill jag gå ned, i alla fall nu i början.
Hur har detta gått till då? Jo ni ska ju inte inbilla er att jag följer någon diet. Det är inte min grej. Faktum är ju att alla dieter och metoder går ut på en sak. Att stoppa i sig mindre än man gör av med. Enkelt. Så antingen stoppar man i sig mindre och/eller så gör man av med mer. Jag försöker att göra båda.
Jag har löpt en del och det känns ju skönt även om mina knän skulle vilja att jag blev lättare innan jag kör på fullt med detta. Promenader är ju också bra.
Sen är det ju maten och det är ju bara att vara sträng mot sig själv. Jag försöker att köra på vanlig mat med måtta.
Vi får se vart detta bär men det känns bra nu.
/FR3DDA

Inga kommentarer: