fredag 28 juni 2013

4x800m

Igår hade jag löpvila och tydligen bloggvila också. Jag vilade min kropp efter den HÄR 2 milsturen. Jag hade lite känningar i mitt högra knä efteråt så jag tog det helt lugnt. Idag tänkte jag att det var onödigt att dra ut och köra långdistans så jag provade en intervall som jag funderat på länge men inte kommit mig för med att prova.
Jag joggade först 10 minuter för att bli lite varm i kroppen och främst i knät som jag hade lite småont i. Sedan körde jag 8 x 400 meters intervaller med start på varje ny intervall efter tre minuter. Det var grisjobbigt men tyvärr körde jag själv och man ska inte köra intervaller själv. Man pressar sig inte lika mycket när man är själv. Nöjd med passet var jag i alla fall och avslutade med 10 minuters nerjogg hemåt.
Jag gillar intervallträning. Jag gillar att pressa mig. Att flytta gränsen.
HÄR kan ni läsa några vackra ord om löpning.
/FR3DDA

Inga kommentarer: