söndag 9 juni 2013

Dagens macka

På lunch idag fann jag mig alldeles allena, helt själv. Nikki var på kalas, Isabelle var hos en kompis och Johanna jobbade. Givetvis ställde jag mig inte och gjorde mat utan grävde fram en matlåda ur kylen. Jag visste att den stått där ett tag men hoppades på "gudskelov" och stoppade i mig det kycklingsbaserade innehållet.

Det skulle jag inte ha gjort.

Efter några toabesök så lugnade sig magen i alla fall och jag var rätt hungrig och fixade i ordning  en riktig klassiker till mig och barnen, Johanna jobbade än. Jag gjorde Bookmaker Toast. En värstingsmörgås av machomått.

Den innehåller nedifrån:
Brödskiva, jag körde en fullkornstoast.
Sås av cremé´fraiché och dijonsenap.
Sallad
Tomatskivor
Några ringar tunt skivad rödlök
Grillad ryggbiff
En hög med nyriven pepparrot med en äggula i

/FR3DDA
Bookmaker Toast
 Barnen slapp pepparroten och fick lite riven morot istället

Inga kommentarer: