söndag 2 juni 2013

Prioriteringar

Många säger att de inte har tid att träna. Jag brukar säga att jag inte har tid att se på tv nuförtiden. De flesta som har en sambo/fru/man har tid att träna tre stycken entimmarspass i veckan om de ser över sina prioriteringar.
Jag prioriterar träning framför en del andra saker, alltså hinner jag träna. Många har inställningen att de "ska ut och springa ikväll om jag hinner". Kör något ihop sig, det gör det ju ofta, så är ju träningen det första som ryker den dagen.
Förr kunde jag se på tre tv-program på en kväll, tv-program som jag ibland inte ens tyckte var bra eller intressanta. Nu gör jag ofta andra saker istället för att sitta i tv-soffan. Det är ofta den tiden jag har prioriterat om till träningstid. En annan tid som jag prioriterat om till träningstid är timmen mellan sex och sju på morgonen. Förr satt jag ofta framför datorn och drack kaffe den här tiden, medan barnen tittade på Bolibompa. Idag gick jag 6 km med hunden medan dottern cyklade med den timmen. Mycket mer välinvesterad tid.
/FR3DDA

Inga kommentarer: