tisdag 25 juni 2013

Morgonpass

Återigen startade jag dagen med ett besök på Kilenegården och deras gröna spår som de säger är 9,6 km. Det där med längden är lite skumt i detta spår. Det är väl den täta skogen som gör att gps-signalen i iPhonen inte fungerar som den ska. Jag använder ju Runkeeper och den visar väldigt olika längder på detta spår. Skitsamma egentligen men lite störande är det.
Det gick tungt idag och jag kände mig väldigt stum i skinkorna. Detta beror antagligen på min ökade träningsmängd så jag stretchar och hänger i.
Idag började min hjärna fundera på att byta spår redan vid 2,5 km för att få ett kortare pass. Sen funderade hjärnan på att gå de sista kilometrarna. Tur att det inte är hjärnan som bestämmer när vi är ute och springer för det är ju så himla skönt efteråt. Den ökade träningsmängden har gjort att flåset fungerar fint men benen känns tunga. Riktigt tunga.
HÄR kan man titta på dagens pass.
Så här blank på hjässan är jag när jag sprungit 9 kilometer.
/FR3DDA

Inga kommentarer: