söndag 16 juni 2013

Lopprapport är ett kul ord

Igår var det alltså dags att springa Stadsloppet i Karlstad. När jag började träna i Mars så var detta målet. Jag skulle springa under timmen bestämde jag mig för. Jag vägde då 100 kg och kunde bara springa några hundra meter innan det var dags att gå.
Bara efter några löprundor bestämde jag mig, jag skulle ändra på mitt liv. Jag ändrade mitt mål till att jag skulle springa under 50 minuter.
Jag har tränat hårt och tappat 13 kg och det var på Stadsloppet jag skulle få ett kvitto på detta. Och jag klarade det! Jag sprang i mål på 47.50. En tid jag inte trodde var möjlig. Jag är galet nöjd med min insats. Plats nr 561 i klassen Män Seniorer och 743 i Herrar totalt.
Jag satsade allt och det höll. De sista två kilometrarna var tunga. Jag ville bara kliva av eller i alla fall gå en bit men jag tänkte på Idas blogginlägg och sen var det ju publik överallt på den delen av banan. ALLA skulle se att jag gick. Nej jag kämpade på och det höll hela vägen.
HÄR är mitt lopp på Runkeeper.
Nu när jag tittade på mitt lopp på Runkeeper så inser jag att jag slog två PB igår. Både längsta distans, sedan jag började träna i Mars, och bästa fart. Distans OCH fart PB i samma lopp är jag väldigt glad över.
Nu är det bara att kämpa på fast idag ska jag vila mina ömma ben och köra ett styrkepass ikväll istället.
/FR3DDA

Inga kommentarer: