tisdag 18 juni 2013

Kompressionsstrumpor i skuggan

Nu hör jag till skaran av människor som äger ett par kompressionsstrumpor. Jag har inte tänkt springa med mina, tror jag i alla fall. Jag har haft lite ont i, och vart stel i, mina underben ett tag nu. Så jag tänkte ha dessa ett tag medan jag är hemma och inte gör något speciellt. Som nu när jag sitter på baksidan, i skuggan, och tar en kopp kaffe, tittar på barnen och lyssnar på Foo Fighters.
Livet kunde vara sämre om man säger så.
Eftersom jag inte tänkt springa i dessa så köpte jag de billigaste som fanns. Nu hoppas jag bara att de kommer fortsätta att sitta åt efter användande och tvättande.
Det finns mycket åsikter om kompressionskläder men ingen säger att något kan bli sämre av att använda dom i alla fall så jag gör ett försök.
Tillsammans med den här lilla bollen så ska det nog bli ordning på benen.
I morgon funderar jag på att cykla mtb som omväxling. Skutberget får det bli då. Får se om jag får ihop det med någon cykelkompis.
/FR3DDA

Inga kommentarer: