söndag 23 juni 2013

Grönt är skönt

Jag är en stor förespråkare för morgonträning. Det är en himla bra start på dagen och man känner sig lite stolt och glad hela dagen. Det är dessutom lättare att finna tid till träning innan dagens alla aktiviteter har kommit igång.
Jag äter ju inget värst med kolhydrater på kvällen och det gör också att det blir en skön känsla i kroppen när man springer på morgonen. Det kanske är lite självplågeri det här men kroppens bränsle tar liksom slut och man känner sig helt slut. Denna känsla brukar jag få när jag sprungit lite längre, minst 7-8 kilometer. Man känner sig helt "tömd" och det är rätt skönt för man vet att man egentligen hade orkat mer och att det beror på att kroppen nu går på fett, som är ett sämre bränsle, istället för kolhydrater.
Idag började jag med att åka till Kilenegården och springa deras gröna spår som är 9,6 kilometer. Kilenegården är en underbar anläggning men de har lite skumma längder på spåren. Annars är det alltid bra ordning och spåren är jättefina och lagom kuperade.
Dagens pass gick helt okej men det går alltid lite tyngre när jag springer motionsspår. Det blir inte samma tider som när jag springer mina snabba asfaltrundor. Helt nöjd är jag med det HÄR passet i alla fall.
/FR3DDA

Inga kommentarer: