lördag 22 juni 2013

Springa med barn på midsommar

Igår hade jag med min sjuåriga dotter på en löprunda. Hon var väldigt taggad på att följa med och springa och jag tänkte bara gå ut och mysjogga. Min fyrakilometersrunda är konstruerad så att hon kunde cykla första kilometern, sen springa två och sedan cykla sista kilometern hem.
Vi hade en trevlig tur där vi småjoggade lite och gick lite. Jag trodde faktiskt att en sjuåring kunde springa mer men det var helt okej.
Det vore ju kul att visa barnen på löpning och få dem att tycka att det är kul. Som förälder tror inte jag att man kan mer än att visa barnen på aktiviteter sen får de välja själva.
Efter detta hade vi en trevlig midsommar. Vi var i Folkets Park och dansade runt en midsommarstång, vi åt sill och potatislunch och på kvällen blev det ett glas vin för de vuxna och 7up till barnen tillsammans med en helgrillad fläskkarré.
/FR3DDA

Inga kommentarer: